VYUŽÍVANÉ REKVIZITY
Závoje
Tanec se závojem, tj. ve smyslu „závojové“ prvky, nejen pouze vstup – odhození, vpravili do orientálního tance Evropané. Proto se tento tanec taky nejlépe tančí na neorientální svižnější hudbu (já osobně mám nejradši valčíkový rytmus). Tanečnice používá 1 až ? závojů, tanec se 2 a více závoji vyžaduje již určitou zručnost a též sílu v pažích. Pověstný „tanec sedmi závojů“ mně nijak neuchvátil, protože v podání, jak jsem ho viděla já, mi interpretka připomínala spíše postupně se rozmotávající kuklu, která normálně tančit zvládala až tehdy, když na sobě neměla namotaný ani jeden závoj…někdy méně znamená více… Závoje většinou bývají šifonové nebo hedvábné. Hedvábí je při složitějších figurách hůře zvladatelné, proto doporučuji hlavně tanečnicím, které rády adrenalinové zážitky…
Vějíře
Vějíře látkové, péřové, s hedvábným „praporem“…jsou užívány ve španělsky, čínsky nebo jinak laděných vystoupeních, veliké z pštrosích per jsou typické pro tanec ve stylu burlesque. Záleží na konkrétním vstupu či zpracování. Používání vějíře většinou nevyžaduje žádnou speciální techniku, ale opět pozor na neposlušné hedvábí.
Oheň
Oheň efektní, magický, divoký a nebezpečný…do orientálního tance se dostal jednak z vystoupení kejklířů a fakírů, jednak z Indie (kde má ale hlubší tradiční a duchovní význam, než pouhý světelný efekt). Oheň může mít různé podoby s různým stupněm náročnosti – od svíček, přes vějíře, až po řetězy či biče. Ne každá tanečnice má na tanec s ohněm dostatek odvahy. Nejde ale pouze o odvahu, ale i o dobrou techniku a zručnost, vždy musí být zajištěna bezpečnostní opatření, protože v případě nějaké nehody zde může jít opravdu o život. S ohněm nejčastěji pracují tanečnice tribal stylu. Někdy se místo ohňových řetězů používají lanka, na jejichž konci jsou připevněny barevné látkové fáborky nebo prapory.
Šavle
Šavle lze použít ve folklorních tancích, i fúzních tancích. Záleží na typu šavle, ladění daného vstupu a kondici tanečnice – vstupy bývají zpracovány temperamentně s náznakem boje, jiné jsou založeny na balancování šavle na různých částech těla. Některé tanečnice používají 2 i více šavlí zároveň. Někdy jsou užívány i jiné chladné zbraně, to už je ale hlavně o osobní specializaci.